Мета: узагальнити знання учнів про
знання тематичної групи «Посуд», ознайомити з тлумаченням слова посуд; учити
добирати назву до малюнка, будувати речення на задану тему; збагачувати і
активізувати словниковий запас школярів; розвивати уважність, логічне мислення;
виховувати бажання допомагати старшим виконувати домашні обов`язки.
Обладнання: предметні малюнки із
зображенням посуду, окремі предмети посуду, ілюстрація казкового палацу Посуду,
презентація до мультфільму «Принцеса і чудовисько».
Хід уроку
І Організаційний момент
1. Привітання «Добрий день»
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаю усім я здоров`я й добра!
Розташовуйтеся зручно,
Розпочнемо урок наш дружно!
(Діти і вчитель стають у коло, беруться за руки. На слова «Доброго ранку,
доброго дня!» роблять кілька кроків вперед і зустрічаються в центрі кола)
2. Налаштування на роботу.
Щоб урок пройшов швидко і цікаво,
Наші очі будуть дивитися і все бачити,
Вуха – слухати і все чути,
Ротик буде працювати
І чітко звуки, слова вимовляти.
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Трішечки казковий, цікавий і
логічний. Ми всі вирушаємо в подорож до чарівного палацу Посуду. Мета подорожі
– вивчити назви посуду та його призначення.
ІІІ Робота над словами тематичної групи «Посуд»
1. Вступне слово вчителя
Посуд – це вироби з глини, скла, металу, дерева, які використовують
для приготування їжі та напоїв.
(Вчитель демонструє панно палацу Посуду)
Ось і чарівний палац Посуду. Потрапити до нього допоможе нам чарівний
клубочок. В палаці живе велика дружна сім»я. Там завжди смачно пахне і лунає
дивна музика. Господар в нім на ймення Самовар.
Я пропоную вам подивитися, які події відбуваються в палаці на даний час.
Вмощуйтесь зручненько, дивіться уважненько.
2. Перегляд уривка
мультфільму «Принцеса і Чудовисько» (3хв)
3. Гра «Давайте сперечатися»
Я буду щось стверджувати, а ви, якщо згодні – плескайте в
долоньки, а якщо ні – тупотіть ніжками.
-
Я стверджую, що в палаці були: чайник, каструля, ніж,
небо, горщик, сонце, виделка.
4. Рга «Відкрий двері»
(Побудова звукової моделі слів ніж, виделка, чашка біля дошки індивідуально 3
учня, а всі інші – горщик)
-
Я показую малюнок посуду, а ви швиденько відкривайте
двері палацу і виконуйте звукову модель слова.
5. Гра «Додай слово»
Столова металева … (ложка)
Гострий кухонний … (ніж)
Зубчаста блискуча … (виделка)
Щоб потрапити в інші кімнати, нам треба відпочити.
6. Фізкультхвилинка.
(Виконується під музичний супровід)
(Друга кімната у вигляді чайника Щоб до неї заглянути,
треба відгадати загадки)
7. Гра «Відгадайзагадки»
Носиком я пар пускаю,
Всіх запрошую до чаю. (Чайник)
Біля тулуба вуха, голови немає. (Каструля)
З землі родився,
На кружелі вертівся,
На огні пікся,
На базарі побував,
Людей годував:
Як упав, той пропав,
Ніхто не поховав. (Горщик)
(Діти знайомляться з назвами посуду: горщик, каструля,
сковорода, чайник, відро. Вчитель демонструє даний вид посуду.)
8. Робота в групах. Скласти
речення за малюнком і побудувати його схему.
9. Гра «Злови слово»
(Сплеском долонь зловити слова, які називають посуд)
Посуд – це чашка, чайник, миска, чай,
виделка, кухар, каструля, ложка, відро, стіл, сковорода, склянка,
м`ясорубка, горщик.
-
Ось і цю кімнату ми відкрили, але я бачу ще одні двері.
10.Добір слів – назв ознак.
Тарілка (яка? …
Виделка (яка?) …
Ніж (який?) …
11.Гра «Підкажіть, будь ласка…»
-
Підкажіть, будь ласка, якщо посуд зроблений із скла, він
який?... (скланий)
-
Із глини? … (глиняний)
-
Із дерева? … (дерев»яний)
-
Із металу? … (металевий)
-
Із фарфору? … (фарфоровий)
(Вчитель демонструє
різні види посуду на екрані телевізора)
12. Гра «Так чи ні»
Вода закипіла у друшляку? (Ні)
Бабуся варила суп у тарілці? (Ні)
Донька налила чай у чашку? (Так)
Тато різав хліб виделкою? (Ні)
Мама смажила котлети в чайнику? (Ні)
Син їв кашу ножем? (Ні)
Пекар спік пиріжки в печі? (Так)
13.«Хто важливіший?»
Чашки дзенькають: «Авжеж, ми потрібні в домі теж.
Молочком з гарячим чаєм, друзів варенням пригощаєм»
Ложки скаржаться: «Тихіше, ми на кухні найважніші,
Бо коли за стіл сідають, всі про нас завжди згадають».
Блюдця губоньки надули: «А про нас ви що – забули?»
І забулькав чайник: «Я у вас – начальник!»
Тут промовив гострий ніж: «Друзі, припиніть, тихіш.
Годі сварки, вгомоніться, посуд кожен знадобиться.
В господарському майні ви повинні всім служити,
Дружно між собою жити.
Вам радіють в цілім світі і дорослі, й малі діти».
14.Підсумок уроку
День проходить так цікаво:
Світить сонечко ласкаво,
Заглядає у кімнату:
-
Що робили ви, малята?
-
Що сподобалося вам?
Розкажіть швиденько нам.
Вправа «Мікрофон»
-
Про які предмети ми говорили на уроці?
-
Що таке посуд?
-
Для чого він потрібний?
-
Чи сподобався вам урок?
-
Наша подорож до палацу Посуду завершилась. Я переконана в
тому, що ви добре запам`ятали назви посуду та
його призначення.
-
За роботу – по заслузі.
Щиро дякую вам, друзі!
Комментариев нет:
Отправить комментарий