Урок розвитку зв`язного мовлення,"Назви посуду", 1 клас.

Мета: узагальнити знання учнів про знання тематичної групи «Посуд», ознайомити з тлумаченням слова посуд; учити добирати назву до малюнка, будувати речення на задану тему; збагачувати і активізувати словниковий запас школярів; розвивати уважність, логічне мислення; виховувати бажання допомагати старшим виконувати домашні обов`язки.

Обладнання: предметні малюнки із зображенням посуду, окремі предмети посуду, ілюстрація казкового палацу Посуду, презентація до мультфільму «Принцеса і чудовисько».

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Привітання «Добрий день»
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку, доброго дня!
Бажаю усім я здоров`я й добра!
Розташовуйтеся зручно,
Розпочнемо урок наш дружно!

(Діти і вчитель стають у коло, беруться за руки. На слова «Доброго ранку, доброго дня!» роблять кілька кроків вперед і зустрічаються в центрі кола)

2. Налаштування на роботу.
Щоб урок пройшов швидко і цікаво,
Наші очі будуть дивитися і все бачити,
Вуха – слухати і все чути,
Ротик буде працювати
І чітко звуки, слова вимовляти.

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Трішечки казковий, цікавий і логічний. Ми всі вирушаємо в подорож до чарівного палацу Посуду. Мета подорожі – вивчити назви посуду та його призначення.

ІІІ Робота над словами тематичної групи «Посуд»
1.    Вступне слово вчителя
  Посуд – це вироби з глини, скла, металу, дерева, які використовують для приготування їжі та напоїв.
(Вчитель демонструє панно палацу Посуду)
Ось і чарівний палац Посуду. Потрапити до нього допоможе нам чарівний клубочок. В палаці живе велика дружна сім»я. Там завжди смачно пахне і лунає дивна музика. Господар в нім на ймення Самовар.
Я пропоную вам подивитися, які події відбуваються в палаці на даний час. Вмощуйтесь зручненько, дивіться уважненько.

2.    Перегляд уривка мультфільму «Принцеса і Чудовисько» (3хв)
3.    Гра «Давайте сперечатися»
Я буду щось стверджувати, а ви, якщо згодні – плескайте в долоньки, а якщо ні – тупотіть ніжками.
-        Я стверджую, що в палаці були: чайник, каструля, ніж, небо, горщик, сонце, виделка.
4.    Рга «Відкрий двері» (Побудова звукової моделі слів ніж, виделка, чашка біля дошки індивідуально 3 учня, а всі інші – горщик)
-        Я показую малюнок посуду, а ви швиденько відкривайте двері палацу і виконуйте звукову модель слова.
5.    Гра «Додай слово»
Столова металева … (ложка)
Гострий кухонний … (ніж)
Зубчаста блискуча … (виделка)

Щоб потрапити в інші кімнати, нам треба відпочити.
6.    Фізкультхвилинка. (Виконується під музичний супровід)
(Друга кімната у вигляді чайника Щоб до неї заглянути, треба відгадати загадки)
7.    Гра «Відгадайзагадки»
Носиком я пар пускаю,
Всіх запрошую до чаю. (Чайник)

Біля тулуба вуха, голови немає. (Каструля)

З землі родився,
На кружелі вертівся,
На огні пікся,
На базарі побував,
Людей годував:
Як упав, той пропав,
Ніхто не поховав. (Горщик)

(Діти знайомляться з назвами посуду: горщик, каструля, сковорода, чайник, відро. Вчитель демонструє даний вид посуду.)

8.    Робота в групах. Скласти речення за малюнком і побудувати його схему.
9.    Гра «Злови слово» (Сплеском долонь зловити слова, які називають посуд)
Посуд – це чашка, чайник, миска, чай, виделка, кухар, каструля, ложка, відро, стіл, сковорода, склянка, м`ясорубка, горщик.
-        Ось і цю кімнату ми відкрили, але я бачу ще одні двері.
10.Добір слів – назв ознак.
Тарілка (яка? …
Виделка (яка?) …
Ніж (який?) …
11.Гра «Підкажіть, будь ласка…»
-        Підкажіть, будь ласка, якщо посуд зроблений із скла, він який?... (скланий)
-        Із глини? … (глиняний)
-        Із дерева? … (дерев»яний)
-        Із металу? … (металевий)
-        Із фарфору? … (фарфоровий)
(Вчитель демонструє різні види посуду на екрані телевізора)
12. Гра «Так чи ні»
Вода закипіла у друшляку? (Ні)
Бабуся варила суп у тарілці? (Ні)
Донька налила чай у чашку? (Так)
Тато різав хліб виделкою? (Ні)
Мама смажила котлети в чайнику? (Ні)
Син їв кашу ножем? (Ні)
Пекар спік пиріжки в печі? (Так)
13.«Хто важливіший?»
Чашки дзенькають: «Авжеж, ми потрібні в домі теж.
Молочком з гарячим чаєм, друзів варенням пригощаєм»
Ложки скаржаться: «Тихіше, ми на кухні найважніші,
Бо коли за стіл сідають, всі про нас завжди згадають».
Блюдця губоньки надули: «А про нас ви що – забули?»
І забулькав чайник: «Я у вас – начальник!»
Тут промовив гострий ніж: «Друзі, припиніть, тихіш.
Годі сварки, вгомоніться, посуд кожен знадобиться.
В господарському майні ви повинні всім служити,
Дружно між собою жити.
Вам радіють в цілім світі і дорослі, й малі діти».
14.Підсумок уроку
День проходить так цікаво:
Світить сонечко ласкаво,
Заглядає у кімнату:
-        Що робили ви, малята?
-        Що сподобалося вам?
Розкажіть швиденько нам.
Вправа «Мікрофон»
-        Про які предмети ми говорили на уроці?
-        Що таке посуд?
-        Для чого він потрібний?
-        Чи сподобався вам урок?
-        Наша подорож до палацу Посуду завершилась. Я переконана в тому, що ви добре запам`ятали назви посуду та його призначення.
-        За роботу – по заслузі.

Щиро дякую вам, друзі!

Комментариев нет:

Отправить комментарий